Publikációk
Kiállítás megnyitó PDF Nyomtatás E-mail
Írta: L. Simon László   
Péter Ágnes kiállítása az Erlin Galériában*
2008. szeptember 17. – október 13.

„A pohár friss, tiszta növény” – írja József Attila a fiatalkori Pohár című versében. Pohár–víz–növény fogalmi hármasa jelenik meg Péter Ágnes legújabb művein, csak nem egészen úgy, mint József Attilánál, aki szerint „A források szivén pohár nő”. Péter Ágnes olvasatában: a tó vízén pohár nő… A művész és a kiállítást megnyitó író számára az otthon részét képező Velencei-tó vizéről van itt most szó, ahol a fogalmi hármas harmadik eleme egy olyan növény, amely ennek a kicsi, de barátságos tónak a nagy részét elfedi. A nádas, amely az életet jelentő őselem éke, amely hol zölddé, hol aranyló sárgává festi az algáktól barnás színben játszó velencei vizet, ahol kisebb járatok és nagyobb tisztások teszik változatossá a növényzetbe be
Bővebben...
 
Transzcendentális realizmus PDF Nyomtatás E-mail
Írta: N. Mészáros Júlia   

Péter Ágnes műveit szemlélve arra kényszerül az ember, hogy intuitíve élje át a művész mondanivalóját, amely egyszerre szubjektív lét-interpretáció és a világ egységéről, teljességéről, a dolgok, jelenségek lényegéről, összefüggéseiről alkotott belső képzet, ugyanakkor titokzatos jelrendszer, amely ősi vagy eljövendő kultúrák töredékekben fennmaradt totemjeire, megsejtett emlék műveire emlékeztet, ismeretlen erők megsejtésére késztet magasabb szellemi tartalmak megértésére szólít fel, egyszóval megszólít és gondolkodásra, elhomályosult érzelmek, érzékek átélésére ösztönöz.

Péter Ágnes műveiből az erő, az értelem, és az érzelem mágikus harmóniája árad. amely magával ragadja azokat is, akik nem kívánnak elmélyülni a jelentések megfejtésében.

Bővebben...
 
A rajzok PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Beke László   

Péter Ágnes szobrainak kvalitásairól leginkább a szobrásznő rajzaiból nyerhetünk távolabbra vezető információt. A nagy méretű, szénnel megdolgozott lapokon lendületes oválisok követik egymást, amelyek a kéz motorikus gesztusairól és valamilyen eruptív, turbulens erőről egyaránt tanuskodnak. Némelyik rajzon ezek a mozgások mintha kicsapódnának", kiegyenlítődnének: elnyugvásukból egy-egy fekvő X keletkezik. Ez az X egy következő fázisban már egy szobor, helyesebben Installáció talajon fekvő elemeként jelentkezik - az Installáció többi részét pillérek, hegyes formák, kúpok, körök és más elemi formák alkotják. Olyan ez, mint egy emlékmű vagy még inkább oltár, melyen az egyes motivumok hol megfejtésre váró szimbólumok, hol pedig egyszerűen csak a szobrászi erő diadalát hirdetik.

Beke László
 
A tér önmagán túl nő PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Wehner Tibor   

Bonyolult hatásrendszereket összpontosító, elvont jelentés köröket ércékenyen felvillantó, komplex alkotást állított Péter Agnes szobrászművész a budapesti Fészek Művészklub kör alaprajzú, fekete drapériával burkolt Herman termébe. A sötét kiállítóterembe illesztett munka bal terében a három tompán fénylő, álló formátumú acél-tégtalap gyűrött, rozsdás, balról jobbra három fázisban feldarabolt, elfekvő, gyűrt vaslemez-elemet hordozott - itt a padlón ólómlemeztekercsek feküdtek-, míg a jobb térben eltérő magas ságú, a mű középpontja felé emelekedő, ólomberakásával a térközpont felé forduló vaslemez gúlák álltak.

Bővebben...
 
«ElsőElőző1234KövetkezőUtolsó»

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL
 

Tartalomösszesítő

feed-image Feed Entries

Jelenlévők

Oldalainkat 2 vendég böngészi

Keresés

Videók

Improvizációimprovizacio.png