Publikációk
Írta: L. Simon László
|
Péter Ágnes kiállítása az Erlin Galériában* 2008. szeptember 17. – október 13.
„A pohár friss, tiszta növény” – írja József Attila a fiatalkori Pohár című versében. Pohár–víz–növény fogalmi hármasa jelenik meg Péter Ágnes legújabb művein, csak nem egészen úgy, mint József Attilánál, aki szerint „A források szivén pohár nő”. Péter Ágnes olvasatában: a tó vízén pohár nő… A művész és a kiállítást megnyitó író számára az otthon részét képező Velencei-tó vizéről van itt most szó, ahol a fogalmi hármas harmadik eleme egy olyan növény, amely ennek a kicsi, de barátságos tónak a nagy részét elfedi. A nádas, amely az életet jelentő őselem éke, amely hol zölddé, hol aranyló sárgává festi az algáktól barnás színben játszó velencei vizet, ahol kisebb járatok és nagyobb tisztások teszik változatossá a növényzetbe be
|
Bővebben...
|
Transzcendentális realizmus |
|
|
|
Írta: N. Mészáros Júlia
|
Péter Ágnes műveit szemlélve arra
kényszerül az ember, hogy intuitíve élje át a művész mondanivalóját,
amely egyszerre szubjektív lét-interpretáció és a világ egységéről,
teljességéről, a dolgok, jelenségek lényegéről, összefüggéseiről
alkotott belső képzet, ugyanakkor titokzatos jelrendszer, amely ősi
vagy eljövendő kultúrák töredékekben fennmaradt totemjeire, megsejtett
emlék műveire emlékeztet, ismeretlen erők megsejtésére késztet magasabb szellemi tartalmak megértésére szólít fel, egyszóval megszólít és
gondolkodásra, elhomályosult érzelmek, érzékek átélésére ösztönöz.
Péter Ágnes műveiből az erő, az értelem, és az érzelem mágikus
harmóniája árad. amely magával ragadja azokat is, akik nem kívánnak
elmélyülni a jelentések megfejtésében.
|
Bővebben...
|
Írta: Beke László
|
Péter Ágnes szobrainak
kvalitásairól leginkább a szobrásznő rajzaiból nyerhetünk távolabbra
vezető információt. A nagy méretű, szénnel megdolgozott lapokon
lendületes oválisok követik egymást, amelyek a kéz motorikus
gesztusairól és valamilyen eruptív, turbulens erőről egyaránt
tanuskodnak. Némelyik rajzon ezek a mozgások mintha kicsapódnának",
kiegyenlítődnének: elnyugvásukból egy-egy fekvő X keletkezik. Ez az X
egy következő fázisban már egy szobor, helyesebben Installáció talajon
fekvő elemeként jelentkezik - az Installáció többi részét pillérek,
hegyes formák, kúpok, körök és más elemi formák alkotják. Olyan ez,
mint egy emlékmű vagy még inkább oltár, melyen az egyes motivumok hol
megfejtésre váró szimbólumok, hol pedig egyszerűen csak a szobrászi erő
diadalát hirdetik.
Beke László |
Írta: Wehner Tibor
|
Bonyolult hatásrendszereket
összpontosító, elvont jelentés köröket ércékenyen felvillantó, komplex
alkotást állított Péter Agnes szobrászművész a budapesti Fészek
Művészklub kör alaprajzú, fekete drapériával burkolt Herman termébe. A
sötét kiállítóterembe illesztett munka bal terében a három tompán
fénylő, álló formátumú acél-tégtalap gyűrött, rozsdás, balról jobbra
három fázisban feldarabolt, elfekvő, gyűrt vaslemez-elemet hordozott -
itt a padlón ólómlemeztekercsek feküdtek-, míg a jobb térben eltérő
magas ságú, a mű középpontja felé emelekedő, ólomberakásával a
térközpont felé forduló vaslemez gúlák álltak.
|
Bővebben...
|
|
|
|
|
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL |
|
|
Jelenlévők
Oldalainkat 2 vendég böngészi
|