Publikációk
Előszó PDF Nyomtatás E-mail
Írta: L. Menyhért László   

Péter Ágnes kiállítása, illetve katalógusa ürügyén a magyar szobrászatról és főként a kortárs magyar plasztikáról írni, már csak hely hiányában is reménytelen vállalkozás. Művészetének tágabb kotnextusba helyezése, megértése és értékelése-elfogadtatása azonban néhány tágabb bevezető mondatot kíván.

Bővebben...
 
Mítikus objektek PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Lóska Lajos   

Péter Ágnes 1978-ban végzett a Képzőművészeti Főiskola szobrász szakán. Művészete igazán azonban csak a nyolcvanas évek közepén teljesedett ki, ekkorra vált karakteressé kifejezésmódja, és lelt rá meghatározó motívumára, a fokozatosan vékonyodó, tűhegyes oszlopra.

Ha egy pillantást vetünk az elmúlt évtízed szobrászatára, megállapíthatjuk; hogy igen sokszínű volt, számos irányzat együtt élése jellemezte. Meg mindig meghatározó volt a jó évtízeddel korábban debütáló újkonstruktivista-minimal artos irányzat, melyet azonban ebben az időszakban már a Csiky-iskola második geperációjának (Friedrich Ferenc, Klicsu Lajos) tagjai képviseltek Az évtized közepétől velük párhuzamosan dolgoznak az újkonstruktivizmussal teljesen ellentétes - színes, expresszív, archaizáló new wave szobrászok, Chesslay György és Mata Áttlla. Ugyan csak ebben az etapban kezdenek fellépni közösen a Samu Géza vezette Fáskör Huber András, Orosz Péter, Varga Géza Ferenc tagjai. Szintén ez időben indul az ötvenes évek rekvizitumait felhasználó, egyéni, irónikus kerámiaplasztikákat készítő installáció művész, Kicsiny Balázs, továbbá a klasszikus orosz konstruktivista hagyományokhoz kapcsolódó, a szerkezetes formákat antropomorfokkal ötvöző Gaál Tamás pályája.

Bővebben...
 
Sólymos Sándor: Kiállításmegnyitó PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Sólymos Sándor   
Péter Ágnes szobrai elé
2000. október 19. 1700 Miskolci Galéria, Rákóczi ház

Hölgyeim és Uraim!

Engedjék meg, hogy a megnyitót személyes hanggal kezdjem. Remélem, hamarosan kiderül, hogy miért teszem. A papírról felolvasott "beszéd" pedig senkit ne zavarjon, mert ennek az ad magyarázatot, hogy a forma itt, e helyt - gondolom nem véletlenül - nagyon fontos. Épp ezért, ha már a művek elkészítésére ennyi gondot fordított a művész, tiszteljük meg azzal, hogy az "elő-beszéd" is műgonddal készüljön, de akkor a forma fontos és pontos kell legyen.
Bővebben...
 
Megnyitó beszéd PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Sólymos Sándor   

Nem akarom közhellyel kezdeni, ezért néhány hellyel kezdeném.
Lent - Fönt,
Bent - Kint,
Itt, - Ott.

Aki Ient van a földön, afelett fönt ott van az ég.  Aki felment a hegytetőre azelőtt lent ott a táj. Aki megjárta a poklok kínjait az alantról jött fel a földre, ha túlélte az alvilági utazást. Akit a tenger közepén bent hánynak a szelek, az a kinthagyottakra gondol, hogy erejét összeszedve kijusson. Aki a parton vár reményteli kínok között azt lesi jön e már, aki kint van a viharos vízen. Aki tehetetlenségében itt majd megőrül inkább lenne ott, hogy segítsen amannak, erejét megfeszítve küzdeni, együtt fohászkodni"csak el innen ki a partra óda".

Bővebben...
 
«ElsőElőző1234KövetkezőUtolsó»

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL
 

Tartalomösszesítő

feed-image Feed Entries

Jelenlévők

Oldalainkat 1 vendég böngészi

Keresés

Videók

Improvizációimprovizacio.png